تعمیر دستگاه پرینتر, مقالات

قیمت و خرید انواع قطعات یدکی و لوازم مصرفی انواع پرینتر

انواع پرینتر

یکی از محصولاتی که این روزها توسط افراد مختلف استفاده می‌شود و می‌توانند از آن استفاده کنند، پرینتر است. همه ما به خوبی می‌دانیم که استفاده از پرینتر می‌تواند به ما کمک کند که چگونه در مدت زمان برگه‌های خود را پرینت بگیریم و آن‌ها را از دنیای مجازی (کامپیوتر، لپ تاب، کتاب خوان) به سمت دنیای فیزیکی بکشیم، اما محصولات و لوازم مصرفی و جانبی انواع پرینتر چیست؟ قطعات یدکی مورد استفاده در این دستگاه‌ها چیست؟ قیمت خرید آن‌ها چقدر است؟

امروز در این مطلب کوتاه سعی می‌کنیم، مهم‌ترین سوالات شما در این حوزه را پاسخ دهیم و اطلاعات جامع و کاربردی در این زمینه به شما ارائه کنیم.

انواع پرینتر

کارتریج یکی از پرمصرف‌ترین لوازم مصرفی و جانبی انواع پرینتر

کارتریج‌ها از جمله محصولات مورد نیاز هر دستگاه پرینتری هستند که می‌توانند از دو نوع لیزری یا جوهر افشان هستند! باتوجه به مدل و نوع دستگاه شما، مدل و نوع کارتریج آن می‌تواند متفاوت باشند. مدنظر داشته باشید که در ساده‌ترین حالت، می‌توان تفاوت این دو ماده را به این شکل در نظر گرفت که پودر تونر برای چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توانید از آن برای طراحی شکل و متن استفاهد کنید. همچنین جوهر افشان‌ها بجای پودر از متن و عکس تشکیل شده‌اند و می‌توانند نشان دنهنده قطرات مایع بسیار ریز روی کاغذ باشند.

دستگاه کپی هم عملا همین کار را انجام می‌دهد، اما تفاوت آن در مقدار پودر تونر است. اگر به دنبال خرید کارتریج ایرانی یا خارجی هستید، توصیه می‌کنیم که حتما از یک فروشگاه معتبر برای این هدف استفاده کنید تا به خواسته دلخواه خود در این حوزه برسید.

ریبون، یکی از وسایل پرکاربرد در انواع پرینتر

انواع پرینتر

ریبون وسیله ای است که از قشری از جوهر تشکیل شده‌است. این محصول دارای جوهری خاصی بوده که در چاپ بر روی چسب‌ها، لیبل‌ها، کارت‌ها و هر چیز دیگری به قدرت ماندگاری بالایی نیاز دارد، کاربرد دارد. استفاده از ربیون (جوهر خاص با ماندگاری بالا) حدود 40 سال پیش عرضه شد.

از ریبون در انواع پرینتر لیبل پرینتر، کارت پرینتر و چاپگرسوزنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این وسیله را در صورت نیاز خود برای دستگاه پرینتر خود به عنوان لوازم مصرفی و جانبی خریداری کنید.

کاربن فکس

کاربرن فکس‌ها در واقع نوعی نوار رولی هستند که توسط فکس‌های کاربنی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از آن‌ها برای دادن حرارت مخصوص به کاغذ استفاده می‌گردد. با توجه به این که انواع پرینتر ممکن است که قابلیت فکس هم داشته باشند، استفاده از کاربران فکس حرارتی، کاربنی و لیزری می‌تواند راهگشای شما باشد.

اگر می‌خواهید این وسیله را از بازار تهیه کنید، می‌توانید در بازار قطعات جانبی اعلام کنید که رول فکس یا فیلم فکس می‌خواهید و به سادگی این وسیله پرکاربرد را تهیه کنید.

دوولوپر، قطعه کاربردی انتقال دادن تونر بر روی درام

وسیله دیگر که در انواع پرینتر کاربرد زیادی دارد، دولوپر است. این وسیله وظیفه دارد که تونر را بر روی درام منتقل کند. شما می‌توانید از دوولوپر برای منقل کردن تونر یا همان کارتریج خاص دستگاه خود برای چاپ در کاغذ استفاده کنید. معمولا زمانی که این دستگاه خراب می‌شود، مشکلات متعددی در فرآیند چاپ ایجاد می‌شود که باید آن‌ها را اصلاح کنید.

رول حرارتی یکی از قطعات کاربردی در انواع پرینتر

رول حرارتی وسیله دیگری است که در واقع نوعی کاغذ است که در فیش پرینترها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید انواع این رول حرارتی را در فروشگاه‌ها، عابر بانک‌ها و آزمایشگاه‌ها و … مشاهده کنید. در واقع با عمل حرارت چاپ بر روی این این رول‌ها صورت می‌گیرد.

معمولا این رول‌ها دارای پوشش ویژه ای بده تا فقط عمل چاپ و حرارت بتواند بدون نیاز به جوهر و تونر، فعالیت را بر روی آن‌ها انجام دهد. چاپ با کمک رول‌های حرارتی از هر روش دیگری در دنیا سریعتر بوده و به همین علت کاربرد زیادی در فروشگاه‌ها دارد. برای خرید این کاغذها، حتما استعلام قیمت را به خوبی انجام دهید.

کاغذ عکس انواع پرینتر برای چاپ خاطرات شما

انواع پرینتر

لوازم مصرفی دیگری که در انواع پرینتر زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاغذ عکس است که مختص چاپ عکس می‌باشد. شما می‌توانید از این کاغذ برای چاپ انواع عکس‌های شخصی، پرسنلی، هنری و … استفاده کنید. مدنظر داشته باشید که پرینترهای جوهرافشان، می‌توانند برای چاپ عکس با کمک کاغذعکس کاربرد زیادی داشته باشند، اما پرینترهای لیزری باتوجه به این که معمولا برای این فعالیت طراحی نشده‌اند، خیلی در این زمینه کاربرد ندارند!

مدنظر داشته باشید که با دیجیتالی شدن عکس‌ها در دنیای امروز با کمک موبایل‌ها، تبلت‌ها و سیستم‌های هوشمند، دیگر کمتر کسی است که به چاپ عکس‌های خود توجه کند، اما همچنان این روش در آتلیه‌ها و خانه‌های مردم کاربرد دارد.

نظر شما در مورد انواع پرینتر و لوازم مصرفی و جانبی آن چیست؟ چه نظر یا نظراتی در این زمینه دارید؟ شما می‌توانید سوالات، تجربیات خود از خرید و قیمت انواع قطعات یدکی پرینتر، استفاده از این دست قطعات و … را در بخش مربوط با ما و دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *