مقالات

چگونگی تمیز کردن فیوزینگ چاپگر لیزری

تمیز کردن فیوزینگ

تمیز کردن فیوزینگ

چگونگی تمیز کردن فیوزینگ چاپگر لیزری

می توانید غلتک فیوزر را در هر چاپگر لیزری پیدا کنید.

پس از استفاده مداوم، این مجموعه فیوزینگ کثیف می شود، که می تواند بر کیفیت چاپ های تولید شده توسط آن چاپگر تأثیر منفی بگذارد.

بنابراین، کارشناسان توصیه می کنند که برای عملکرد مناسب چاپگر لیزری خود باید غلتک های فیوزینگ آن را در فواصل زمانی منظم تمیز کنید.

در این راهنما به شما خواهیم گفت که فیوزینگ در چاپگر لیزری چیست و چگونه می توانیم آن را تمیز کنیم تا بهترین کیفیت چاپ را از دستگاه چاپ دریافت کنیم.

فیوزینگ در چاپگر لیزری چیست؟

مجموعه فیوزر از دو جفت غلتک تشکیل شده است. غلتک فیوزر پایینی که به عنوان غلتک فشار نیز شناخته می شود، یک غلتک لاستیکی نرم است.

fuser diagram

در حالی که غلتک فیوزر بالایی که به عنوان غلتک حرارتی نیز شناخته می شود، یک لوله آلومینیومی توخالی است که با تفلون پوشانده شده است که حاوی یک عنصر گرمایشی در داخل آن است.

در زمان چاپ تونر روی کاغذ چاپ گذاشته می شود. سپس این کاغذ چاپ از میان این دو غلتک فیورینگ هاترول و پرس عبور می کند. به این ترتیب کاغذ چاپ به طور همزمان در معرض گرما و فشار قرار می گیرد که تونر را ذوب کرده و پرینت مورد نظر را ایجاد می کند.

مواردی که باید هنگام تمیز کردن فیوزینگ باید  انجام شود

  1. 1- غلتک های فیوزینگ هنگام چاپ بسیار داغ می شوند. بنابراین، قبل از شروع فرآیند تمیز کردن، باید اجازه دهید چاپگر خنک شود.
  2.  اگر مایع پاک کننده مناسب ندارید، به سراغ ایزوپروپیل الکل بروید. هرگز از الکل مالشی استفاده نکنید زیرا ممکن است موادی داشته باشد که پس از تمیز کردن روی سطح فیوزر باقی می ماند. همچنین از استفاده از مواد شیمیایی خشن برای تمیز کردن غلتک ها خودداری کنید.
  3.  سطح غلتک فیوزر از یک لایه تفلون تشکیل شده است که به راحتی آسیب می بیند. بنابراین هنگام تمیز کردن غلتک فشار ملایمی وارد کنید.

چگونه می توانیم فیوزر چاپگر را تمیز کنیم؟

در زیر فرآیند تمیز کردن فیوزر چاپگر را شرح خواهیم داد. این فرآیند ممکن است برای هر چاپگر لیزری بسته به سازنده و شماره مدل آن کمی متفاوت باشد، اما عملیات اصلی یکسان خواهد ماند.

1- درب جلوی چاپگر خود را باز کنید.

open front cover

2- اکنون درپوش فیوزر را باز کنید.

open fuser cover

3-اکنون می توانید سیستم فیوزینگ و دو غلتک را مشاهده کنید. غلتک لاستیکی غلتک پرس و غلتک هاترولر .

identifying rollers

4-خطوط یا هر گونه نقص دیگر در غلتک ها، مانند ذرات گرد و غبار یا تکه های کاغذ را به دقت بررسی کنید.

check roller lines

5-یک گوش پاک کن را با مایع تمیز کننده مرطوب کنید و شروع به تمیز کردن قسمت های قابل مشاهده غلتک های فیوزینگ کنید. هنگام تمیز کردن از فشار کم استفاده کنید.

clean rollers gently

6-پس از اتمام این فرآیند تمیز کردن. درپوش فیوزینگ و سپس درب جلوی چاپگر خود را ببندید.

اکنون، فیوزر به موقعیت دیگری می رود. پس از چند ثانیه، مجدداً مراحل 1 تا 5 را که در بالا ذکر شد، دنبال کنید. این عمل را تا زمانی که غلتک های فیوزر کاملا تمیز شوند تکرار کنید.

نتیجه

اگر چاپ های شما رگه های سیاه یا خاکستری را نشان می دهند، به احتمال زیاد غلتک های فیوزینگ کثیف شده اند.

نگران نباشید، با پیروی از اطلاعات ارائه شده در این راهنما، می توانید غلتک های فیوزر چاپگر خود را به راحتی و به درستی تمیز کنید.

با این حال، باید به خاطر داشته باشید که تمیز کردن فیوزینگ در چاپگر لیزری اگر غلتک آسیب دیده یا فرسوده شده باشد، کارساز نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *