مقالات

همه آنچه در هنگام کار با پرینتر های جوهرافشان باید بدانیم

همه آنچه در هنگام کار با پرینتر های جوهرافشان باید بدانیم

همه آنچه در هنگام کار با پرینتر های جوهرافشان باید بدانیم

همان طور که حتما می دانید خرید کارتریج دستگاه های جوهرافشان اورجینال بسیار پرهزینه است. استفاده از تانک جوهر پشنهاد مناسبی برای صرفه جویی در مخارج است. دلیل این امر ظرفیت بالای جوهر در بطری های سیستم جوهر پیوسته چاپگر، جوهر را از طریق یک لوله هوا بند به سر چاپ می رساند.

چاپگر های مخزن جوهر به جای تکیه بر کارتریج های چاپگر برای تولید چاپ از سیستم مخزن قابل شارژ مجدد و بطری های جوهر برای انجام وظایف چاپ استفاده می کنند.

امروزه برند های مختلفی از جمله Brother, Canon, HP, Epson و… پرینتر های جوهر افشان در بازار عرضه می کنند.

از نکاتی که باید هنگام استفاده از دستگاه های جوهر افشان رعایت کنیم عبارتند از:

  1. تنظیمات چاپگر خود را تنظیم کنید.
    با تنظیم تنظیمات چاپگر خود می توانید جوهر را ذخیره کنید به عنوان مثال می توانید سطح کیفیت چاپ را تغییر دهید.
    یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که اولویت چاپ را به Grayscale تغییر دهید که همه چیز را سیاه و سفید چاپ می کند که جوهر کمتری مصرف شود.
  2. اگر هشدار جوهر کم دریافت کردید نگران نباشید.
    چه زمانی باید کارتریج جوهر را تعویض کنید؟ صبر کنید تا نشانه های واقعی وجود داشته باشد که جوهر رو  به اتمام است (مثلا متن روشن یا محو شده)
  3. نازل چاپگر خود را تمیز کنید.
    تمیز کردن نازل چاپ می تواند به افزایش عمر کارتریج جوهر شما کمک کند. بهترین راه برای تمیز کرد آن خیساندن آن در آب مقطر گرم است. قبل از قرار دادن مجدد در چاپگر آن را با یک پارچه خشک کنید.
  4. مراقب کارتریج های جوهر خود باشید.
    کارتریج های جوهر ظریف هستند. اگر آن ها را در فضای باز بگذارید به راحتی خشک می شوند. ناگفته ماند که جوهر نیز می تواند تبخیر شود. اگر برای مدتی قصد استفاده از دستگاه خود را ندارید می توانید کارتریج جوهر را بیرون بیاورید و آن را در یک کیسه هواگیر ببندید، این کار از خشک شدن آن جلوگیری می کند.
  5. چاپگر را به هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، خاموش کنید.
    اگر از چاپگر استفاده نمی کنید، آن را روشن نگه ندارید، این امر می تواند به مرور زمان باعث مسدود شدن هد چاپگر شودو همچنین این احتمال وجود دارد که گرمای دستگاه جوهر کارتریج را خشک کند.
  6. کارتریج جوهر را تکان دهید.
    فقط به این دلیل که پرینت های شما محو به نظر می رسند، به این معنی نیست که کارتریج های شما خالی هستند. ممکن است برخی از جوهر ها فقط نازل را مسدود کرده باشد.
    یکی از راه های دفع گرفتگی تکان دادن آرام کارتریج است، پس از انجام این کار آن را دوباره در چاپگر قرار دهید و مجدد شروع به چاپ گرفتن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *