مقالات

دولوپر دستگاه کپی چیست؟

دولوپر دستگاه کپی چیست؟

دولوپر دستگاه کپی چیست؟

دولوپر یا در اصطلاح پودر سنگین Developer (توسعه دهنده) دستگاه کپی پودری است که معمولا از ذرات آهن تشکیل شده است. در دستگاه کپی دولوپر به همراه تونر برای چاپ استفاده می شود. استفاده از ذرات آهن در دولوپر ها به دلیل رسانا بودن آن است و فرآیند دستگاه کپی با استفاده از الکتریسیته ساکن کار می کند.دولوپر یکی از مواد مصرفی جدایی ناپذیر از فرآیند کپی است. در صورتی که دولوپر وجود نداشته باشد فرآیند کار دستگاه انجام نمی شود.

وظیفه اصلی پودر دولوپر منتقل کردن تونر بر روی درام است، بدین صورت که دولوپر با چرخش پودر را بر روی سطح درام می ساید و درام آن را روی کاغذ به چاپ می رساند. در دستگاه کپی دولوپر مصرف نمی شود بعد از مدتی از کیفیت آن کاسته می شود که در این مواقع باید دولوپر به کلی تعویض گردد. هنگامی که برگه چاپ شده کمرنگ شود یکی از دلایل آن کاهش کیفیت دولوپر است. اگر بر روی برگه چاپ شده ذرات تونر دیده شود دستگاه ایراد فنی دارد و باید عیب یابی شود. هرگونه ایراد در کیفیت دولوپر علاوه بر تاثیر منفی بر کیفیت چاپ، مصرف تونر را نیز به شدت بالا خواهد برد.

انواع مدل­های دولوپر شارپ:

AR-202SD                  AR-271SD

AR-205SD                  AR-620SD

AR-208SD                  MX-235XT

AR-450SD                  MX-312FV

MX-500AV                MX-753AV

دستگاه کپی­ برداری دارای دو تکنولوژی آنالوگ و دیجیتال می­باشد که دستگاه­­های آنالوگ اکنون تولید نم­ی شوند. ولی دستگاه ­های دیجیتال تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. در دستگاه­ های دیجیتال از تکنولوژی ccd و لیزر استفاده شده است

شرح کار دستگاه کپی دولوپر شارپ

ابتدا اطلاعات از طریق حرکت اسکن (نور لامپ اسکن و آینه ­ها) به ccd منتقل شده و این اطلاعات وارد لیزر و از طریق بین لیزر و پولیگان تومور بر روی درام که از طریق شارژ اصلی (Main corona) شارژ شده منعکس می­گردد. و از طریق شارژ ترانسفر (Transfer corona) بر روی کاغذ تشکیل می­شود و در آخر بعد از عبور از نیوزینگ کپی کامل و ثابت می­ شود.

تلفن های مشاوره، پشتیبانی و فروش پویا شارپ : 88836703

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *