تعمیر دستگاه پرینتر, مقالات

چگونه درام دستگاه کپی را تمیز کنیم؟

چگونه درام دستگاه کپی را تمیز کنیم؟

تمیز کردن درام کپی

چگونه درام دستگاه کپی را تمیز کنیم؟

اگر دائما متوجه رد یا لکه هایی روی چاپ های خود می شوید، احتمالا به این معنی است که وقت آن رسیده است که درام چاپگر خود را تعویض یا تمیز کنید.برای صرفه جویی در هزینه کسب و کارتان، تلاش برای تمیز کردن تمیز کردن درام کپی همیشه اولین گزینه خوب است. درام یکی از اجزای کلیدی چاپگر لیزری و قلب دستگاه شماست، زیرا وظیفه درام برای تولید چاپ نهایی انتقال تصویر بر روی کاغذ است.

مرحله ی اول: لوازم

قبل از شروع به تمیز کردن درام خود، برای شروع به چند وسیله نیاز دارید. لوازم ضروری شامل سواب پنبه ای (گلوله ای پنبه ای)، یک پارچه تمیز کننده نرم یا بدون پرز و الکل است. پس از تهیه لوازم در ابتدا دستگاه خود را خاموش و از برق بکشید، هرگز در زمانی که دستگاه دستگاه به برق است اقدام به تمیز کردن دستگاه نکنید زیرا ممکن است باعث شوک الکتریکی به به دستگاه شما شود و در نهایت دستگاه شما نیاز به تعمیر پیدا کند. درب دستگاه را باز کنید و درام را خارج کنید، هنگامی که درام خود را خارج می کنید باید مراقب باشید اثر انگشت بر روی آن باقی نماند و ممکن است در هنگام انجام این عمل مقداری تونر بیرو بریزد، بنابراین دستمال در نزدیکی خود داشته باشید.

مرحله دوم: بازرسی

درام خود را به دقت بررسی کنید تا ببینید آیا آسیب آشکاری وجود داردکه ممکن است باعث علائم مسیر روی کاغذ شما شود. اگر آسیب آشکاری وجود دارد نیاز به تعویض درام است اما اگر نه به تمیز کردن خود ادامه دهید.

مرحله سوم: تمیز کردن

به دنبال تکه های تونر روی درام خود باشید و آن ها را با احتیاط از روی درام بردارید. مراقب باشید در این مرحله به سطح درام خود آسیبی وارد نکنید. پس از برداشتن تکه های تونر، یک گلوله ی پنبه ای را به الکل آغشته کنید سپس نقاط کثیف قابل مشاهده روی سطح درام را با دقت پاک کنید. اگر هنوز کثیفی روی درام باقی مانده است مقداری الکل روی پارچه بدون پرز بریزید و بدنه درام را با دقت پاک کنید. برای آخرین بار درام را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام قسمت ها تمیز هستند.

مرحله چهارم: تست

بعد از تمیز کردن، مطمئن شوید که درام قبل از بازگرداندن آن به دستگاه و روشن کردن آن کاملا خشک است. قبل از شروع کار با دستگاه (چاپ) یک یا دو دقیقه صبر کنید تا دستگاه بتواند به خوبی گرم شود، بعد از آن یک یا دو صفحه آزمایشی چاپ کنید، اگر هنوز رگه هایی وجود دارد چند دقیقه دیگر صبر کنید و چند صفحه آزمایشی دیگر چاپ کنید، اگر این مشکل را حل نکرد ممکن است نیاز به تعویض درام داشته باشید.

تلفن های مشاوره، پشتیبانی و فروش پویا شارپ : 88836703

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *